Perličky 2011:

1. S rozvahou řešený příklad 1 od týmu Barbory Marečákové z Gymnázia, Kukučínova 4239/1, 058 39 Poprad:

1-a_Marecakova.jpg 1-b_Marecakova.jpg

2. :-) Hodně mimo realitu řešený příklad 3: minus_publ.jpg Mimo výborný sluch by ten, kdo by na klavír s počtem cca 12 oktáv hrál, musel mít ještě po čertech dlouhé ruce. (Zde je vysvětlující věta z Wikipedie: "...Frekvenci nižší než 16 Hz má infrazvuk, slyší jej např. sloni. Frekvenci vyšší než 20 kHz má ultrazvuk, který mohou vnímat např. psi, delfíni či netopýři. ...")

3. Tým Jakuba Pavča z Gymnázium Andreja Vrábla, Mierová 5, Levice se v příkladu 3 držel pevně reality a klaviaturu si poctivě rozkreslil: pavco_1.jpg pavco_2.jpg
4. :-) Příklad číslo 8, kde tým uvedl výsledek bez vysvětlení, je hodnocený v souladu s pravidly koeficientem 0,00:osm_web.jpg
 

5. :-) Příklad číslo 8, který jsme opět ohodnotili koeficientem 0,00 v souladu s pravidly. Pokud se vám bude soubor, kde tým prezentuje "své" řešení, zdát špatně čitelný, tak si raději přečtěte řešení na fóru http://forum.matweb.cz/viewtopic.php?id=15976 osmy_web_forum.jpg

6. :-) Tento tým alespoň na rovinu přiznává, že našli vzorec, který by se mohl týkat příkladu 8, na internetu: osmy_web3.jpg

7. :-) Úplně zcestná myšlenka magického čtverce 3x3: ctverka_spatne.jpg

8. Krásná slohová práce od týmu Vladimíra Sedláčka z Bymnázia, Brno, třída Kapitána Jaroše 14, na téma magický čtverec. Ale pozor, postup je správný a tedy ohodnocený koeficientem 1,00: ctverka_dobre.jpg

9. :-) Naprosto úžasný a "nečekaný" závěr příkladu 4: ctverka_spatne2.jpg

10. Přehledné řešení příkladu 6 s kouzelou truhlou od týmu Hany Dlouhé z Gymnázia Jana Keplera. Sice jsme očekávali poněkud obecnější přístup, ale ani uvedenému postupu se nedá nic vytknout. truhla.jpg

MATEMATICKÉ INŽENÝRSTVÍ

Studijní obor Matematické inženýrství je jedním z oborů programu Aplikované vědy v inženýrství na Fakultě strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně.  

Studenti oboru Matematické inženýrství, doktorského oboru Aplikovaná matematika a doktorského oboru Inženýrská mechanika se výraznou měrou podílejí na organizaci celé olympiády.

Anketa

Jaká forma matematické olympiády je pro vás atraktivnější ?